یکی از ماشین هایی که به احداث خطوط راه آهن سرعت بالایی بخشیده است ماشین ریل گذار طویل SVM1000 میباشد.
ابتدا ریل ها در کنار خط و در دو طرف بستر تخلیه شده و سپس ماشین ریل گذار SVM1000 در جبهه کاری مستقر و در مرحله اول اقدام به نصب تراورس ها در فواصل استاندارد میکند. سپس ریل های تخلیه شده را توسط بازوهای دستگاه و از سمت جلوی دستگاه روی تراورس ها نصب مینماید. در نهایت نیز ادوات توسط کارگران بسته شده و محکم میشوند.

ازمزایای این روش نصب خط میتوان به دقت و کیفیت بالاتر این روش اشاره کرد.
اجزای این ماشین عبارتند از:
-دستگاه ماشین ریل گذار
-سه دستگاه جرثقیل دروازه ای (پرتیک)
-تجهیزات و متعلقات مربوط به مسیر حرکت پرتیک بر روی واگن ها و یا پالت های محافظ مربوط به بارگیری و حمل تراورس به محل نصب
